Een Kerstpakket anno 2020

Het wordt nogal eens onderschat hoeveel impact het heeft dat personeelsleden elk jaar opnieuw een kerstpakket van hun werkgever krijgen. Het is niet eens zozeer de inhoud, maar wel het gebaar. Met een kerstpakket geven de werkgevers aan dat ze de medewerkers dankbaar zijn voor het afgelopen jaar. Daarmee wordt het goud van elk bedrijf op juiste waarde geschat. 

Eten voor de arbeiders op het land

Ooit kregen de mensen die voor de boer op het land werkten als dank rond de feestdagen een voedselpakket aangeboden, de boer bezocht daarvoor zijn arbeiders die dolblij waren met de etenswaren. Het betekende de geboorte van de kerstpakketten, iets waar de medewerkers van nu nog steeds naar uitkijken. Het pakket van nu is echter niet meer te vergelijken met dat van toen. Wel is het zo dat het pakket in de meeste gevallen nog steeds bestaat uit vooral eetbare producten.

Vergeet de loyale klanten niet

Het kerstpakket is sterk veranderd de afgelopen jaren. Je had al de luxe uitvoering en de standaard uitvoering. Nu echter is toch vooral het themapakket echt doorgebroken. Je kunt tegenwoordig alle kanten op met kerstpakketten. Het is maar net hoeveel tijd en geld je wilt besteden aan een pakket voor je personeel en ook voor loyale klanten. Vergeet die niet!.

Pakketten toegespitst op landen

Je hebt kerstpakketten in landenthema’s. Logisch dat een Duits pakket in elk geval curryworst biedt terwijl een Duits biertje eveneens niet ontbreekt. Een Frans pakket is gericht op wijn en tapas speelt een voorname rol in de kerstpakketten die Spanje als thema hebben. Je hebt speciale drankenpakketten, nog weer onder te verdelen in bierpakketten en pakketten gevuld met sterke drank. 

Een passend kerstpakket voor iedereen vind je hier!

Theaterbon of dinercheque

Ook in trek zijn de regionale pakketten met streekproducten. Ja inderdaad, die met droge worst bijvoorbeeld. Behalve de thema’s heeft non-food ook een steeds prominentere plek gekregen in het kerstpakket. Soms wordt zelfs alleen maar non-food aangeboden en vind je in het pakket niets eetbaars. Nog weer andere werkgevers doen het anders. Ze geven geen kerstpakket meer, maar een flesje wijn met een waardecheque, bijvoorbeeld voor een etentje of een dagje wellness. Zo kun je, als je een kleine onderneming hebt, echt maatwerk bieden door iedereen een cheque te geven die aansluit bij zijn of haar wensen. Weet je dat de een houdt van theater dan doe je er een theaterbon bij en is iemand gek op eten, dan geef je een dinercheque. 

Liever een kerstpakket dan een geldbedrag

Het feit dat mensen iets krijgen waarvan ze niet weten wat het is, wordt enorm gewaardeerd. Vraag mensen maar eens wat ze liever hebben, kerstpakketten of een geldbedrag, en het merendeel zal toch voor het pakket kiezen. Onderschat als werkgever dus nooit de impact van een dergelijk pakket. Wil jij je medewerkers verrassen op een leuk pakket, vergeet dan niet je al vroegtijdig te verdiepen in de materie. In de decembermaand wordt het lastig om nog op tijd genoeg kerstpakketten in huis te krijgen. En een goede broodheer kan natuurlijk niet met een pakket aankomen dat je na de feestdagen pas aanbiedt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *